Рівно п'ять років тому Стів Джобс представив перший iPad
Планшети міцно увійшли в наше життя, і ми вже не можемо уявити без них навколишній світ. І мало хто пам'ятає, що лише п'ять років тому вони були в дивину.
Презентацію Apple, яка відбулася 27 січня 2010 року, інакше як «віхою» назвати не можна, адже саме в цей день Стів Джобс показав зі сцени перший по-справжньому масовий планшет Apple iPad. Звичайно, планшетні комп'ютери були і до цього, той самий Білл Гейтс показав пристрій Windows XP Tablet PC Edition аж у далекому 2002 році, але до цього всі планшети були суто утилітарними пристроями, призначеними для робочих завдань.
Більш того, Microsoft спробувала зіграти на випередження, і за три тижні до презентації iPad Стів Баллмер, нині вже екс-керівник компанії, представив свій планшет, розроблений спільно з HP, що отримав назву Slate 500.
Але з-за того, що операційна система в ньому Windows 7, інтерфейс якої об'єктивно не призначений для використання в планшетах, успіху Slate 500 не здобув, і про нього всі забули. У день презентації iPad.
У свою чергу, Apple змогли уникнути відразу кількох проблем, які були в попередніх планшетах: це і прекрасно оптимізований для роботи пальцем інтерфейс, і прекрасне залізо, на якому вже знайома всім iOS працювала без будь-яких проблем. Власне, з виходом iPad і з'явилася iOS, до цього вона носила назву iPhone OS.
І хоча недоброзичливці спочатку називали планшет «розтягнутим iPod Touch», так і в цілому люди не розуміли, як і для чого користуватися таким пристроєм, час усе розставив на свої місця.
Планшет у багатьох завданнях замінив ноутбук. Особливо це стосується споживання контенту. Фільми, музика, читання книг і журналів - все це переїхало в iPad.
Розробники додатків миттєво зорієнтувалися і випустили тисячі і тисячі додатків, орієнтованих під iPad. Ігри, музичні інструменти, офісні додатки - все це як з рогу достатку посипалися на користувачів.
З випуском iPad Apple в момент створила відразу два абсолютно нових ринку. Перший - це ринок планшетів. Виробники зрозуміли, що такі пристрої мають шалений успіх, і поспішили випустити свої бачення планшетів. Власне, більша частина судових процесів Apple і Samsung у 2011-2012 роках стосувалася того, що у корейської компанії це бачення було зовні дуже схоже на оригінал.
Втім, як би вони схожі не були, до iPad всім конкурентам було далеко: у Apple була фора. Вони допрацьовували систему і її зручність протягом довгого часу, а Android був заточений в першу чергу під смартфони.
Щоб надолужити згаяне, Google знадобилося трохи більше року. У березні 2011 року компанія представила спеціальну планшетну версію Android 3.0 Honeycomb. Однак вона була далека в плані зручності від планшетній iOS.
Та й самі пристрої в плані привабливості поступалися навіть першому iPad. І це при тому, що в цілому його характеристики не були видатними, особливо за сучасними мірками: чого варто тільки дозвіл 9,7-дюймового дисплея 1024 x 768 точок. Камер в першому iPad також не було: ні задньої, ані навіть фронтальної.
Але зате була магія Apple. І завдяки цьому миттєво з'явився вже другий ринок - ринок аксесуарів.
Китайські виробники не втрачали дарма часу: практично миттєво з'явилися чохли, бампери, прикраси, плівки і ще величезна кількість різних гаджетів і інших витребеньок для iPad. І хоча ми не замислюємося треба цим, але насправді ринок аксесуарів має оборот в кілька мільярдів в будь-якій валюті.
Цікаво: Джобс згодом зізнався, що спочатку в надрах Apple з'явився саме концепт планшета iPad і тільки з нього народився iPhone. Планшетний комп'ютер же було вирішено відкласти до кращих часів, коли технології стануть краще. І Джобс не прогадав. Адже і зараз при слові «планшет» ми згадуємо в першу чергу iPad, а не щось інше.